Tvangsmulkt - Datatilsynet

Hvordan skjer innkrevingen for dette kravet?

(Trykk på stegene for å lese mer)

Frivillig innkreving

1. Faktura

Bilde

2. Varsel om tvangsinnkreving

Bilde

Tvangsinnkreving

3. Varsel om utleggsforretning

Bilde

4. Utleggsforretning

Bilde

Dette kan du gjøre på nettsiden

Dette er en løpende tvangsmulkt som Datatilsynet ilegger dersom de har funnet ut at personopplysninger er behandlet i strid med loven og påbud om å rette dette opp, ikke er fulgt.

Hvis du ønsker å søke om ettergivelse eller vil klage på ileggelsen av kravet, er det Datatilsynet som behandler dette. Innkrevingen blir ikke stanset under behandlingen av søknaden før vi mottar annen beskjed fra Datatilsynet.

Tvangsmulkt som ilegges statlige etater, det vil si staten, kommunen, fylkeskommunen, et interkommunalt selskap, regionalt helseforetak eller helseforetak - kan ikke tvangsinnkreves.

Aktuelle lovhjemler

SI-loven § 8

Relaterte spørsmål og svar

  • Betalingsopplysninger – hvor finner jeg det?

    Vårt kontonummer er 7694.05.12057.
    Bruk KID-nummer fra den tilsendte betalingsblanketten når du betaler. KID-nummeret har alltid enten 15 eller 23 tegn. Dersom siste tegnet i KID-nummeret er et minustegn "-", skal dette tas med.


    Mangler du KID-nummer, må du oppgi vår referanse eller kravnummer som betalingsinformasjon.

    Når du betaler fra land utenfor Norge, må du betale til:
    IBAN NO98 7694 0512 057
    BIC (SWIFT) DNBANOKK

    Adresse:
    DNB
    PB 1600 Sentrum
    NO-0021 OSLO.

  • Jeg har betalt, hvorfor stopper dere ikke innkrevingen?

    Dette kan være fordi vi ikke hadde registrert din betaling da fakturaen eller kravbrevet ble sendt ut.

    Logg inn på Din side for å se om betalingen er registrert nå eller ring oss på telefon 75 14 90 00.

Ordbok

  • Ettergivelse

    At den du skylder penger til (kreditor) sletter helt/delvis gjeld eller renter.

Kontakt oss