Har du fått ei bot?

Politimann som stopper kjøretøy

Vil du dele opp ei bot, utsette betalingen av den, eller betale med kort her?

Du kan ikke bruke giroen fra Politiet eller Vegvesenet i selvbetjeningen på vår nettside, bare fakturaer SI har sendt ut. Hvis du vil ha avdrag eller utsettelse på et krav fra Politiet eller Vegvesenet, så må du vente til SI har fått sendt faktura/giro til deg med et KID-nummer du kan bruke her. Det samme gjelder hvis du vil betale med kort i vår nettside.

Hvor lenge må du vente på faktura/giro fra Statens innkrevingssentral (SI)?

Det kan ta 3-6 uker før politiet eller Statens vegvesen har sendt kravet til oss. Så snart det er registrert inn hos oss, sender vi det videre til deg og da med et KID-nummer du kan bruke her til å lage avdragsordning eller en utsettelse på kravet. Den raskeste måten er elektronisk kommunikasjon, se forklaring i neste avsnitt.

Vil du ikke ha fakturaen fra oss i posten?
Logg deg inn hos oss, gå til "Din profil" og sett innstillingen til "elektronisk kommunikasjon".
Velger du dette får du melding på SMS eller e-post (avhengig av hva du har krysset av for), når fakturaen ligger klar i meldingsboksen.  

Koster det noe ekstra å vente til SI sender meg ny faktura?

Nei, du får ikke noe ekstra gebyr selv om du velger å vente til du får ny faktura fra oss.

Kontakt oss