Ny selvbetjening for tvangsinnkreving

For deg som har ubetalte krav på tur inn i, eller som allerede er under tvangsinnkreving - nå finnes det en helt ny selvbetjening.

Utsnitt fra film om digitale økonomidialoger

Se film om hvordan selvbetjening på tvangsinnkreving virker

 

Slik bruker du selvbetjeningen

Logg deg inn på Din side. Har du fått varsel om utleggsforretning, så finner du et ikon som heter Varsel. Du finner også tjenester for å klage på et pågående trekk i inntekten din, utleggspant som er tatt eller trekk i tilgode skatt. Du finner tjenestene under overskriften Tjenester på Din side.

I tjenesten Varsel, så kan du se hvilke opplysninger vi allerede har innhentet om deg. Du trenger ikke å sende inn dokumentasjon på de opplysningene.

Du kan selv legge til nye opplysninger eller endre de i selvbetjeningen. Du kan også fjerne opplysninger som ikke lenger er riktig. Legger du til, endrer eller fjerner, så kan du bli bedt om å dokumentere.

Det er blitt enklere å sende inn dokumentasjon
Dokumentasjon som du har lagret på pc, nettbrett eller mobil kan du enkelt laste opp i tjenesten. Bruker du nettbrett eller mobiltelefon kan du i tillegg bruke kamerafunksjonen og sende inn et bilde av dokumentasjonen du ønsker å gi.

 

Du kan bruke tjenesten hvis du:

  1. Har fått varsel om utleggsforretning
  2. Har pågående trekk i lønn eller trygd
  3. Har utleggspant som er aktivt
  4. Er blitt trukket i skattpenger til gode

Hvis ingen av punktene over gjelder for deg så vil du ikke finne tjenestene.



Kontakt oss