Spørsmål og svar

b

  1. Betalingsutsettelse eller avdrag på årsavgiften?
  2. Betalingsopplysninger – hvor finner jeg det?
  3. Betalingsutsettelse eller avdrag på NRK-lisensen?
  4. Bot - feil KID-nummer?

    Når du bruker KID-nummeret på giroen du fikk fra Politiet eller Vegvesenet får du feilmelding. Årsaken er at kravet ikke er registrert inn hos oss enda.

    Les mer om Bot - feil KID-nummer?

  5. Beregnes det renter på kravet?

    Studielån og en del andre kravtyper regnes det rente på og de kan ikke utsettes eller deles opp i avdrag direkte på nettsidene.

    Les mer om Beregnes det renter på kravet?

e

  1. Ekstra omkostninger ved en utleggsforretning?
  2. Endre beløp og forfallsdato på en eFaktura?
  3. Er du under 18 år?

    I og med at du er under 18-år kan du ikke inngå utsettelser eller avdragsordninger uten at den som er ansvarlig for deg (din verge) er involvert.

    Les mer om Er du under 18 år?

  4. Er forfallsdatoen passert på fakturaen?

    På de åpne sidene kan du bare dele opp eller utsette krav som ikke er forfalt. Har du fått purring/varsel? Da er det den fakturaen som gjelder, og ikke den opprinnelige.

    Les mer om Er forfallsdatoen passert på fakturaen?

n

  1. NRK-lisens - feil KID-nummer?

    Du får ikke avdragsordning eller betalingsutsettelse når NRK-lisensen er overført til oss.

    Les mer om NRK-lisens - feil KID-nummer?

  2. Når kan SI kreve tvangssalg?

å

  1. Årsavgift- feil KID-nummer?

    Du må logge deg på din side for å få avdrag eller utsettelse på krav om årsavgift.