eFaktura

eFaktura

Slik går du fram for å få eFaktura:

  1. Logg inn i nettbanken din.
  2. Registrer de 8 første sifrene i KID-nummeret på mottatt faktura som eFakturareferanse.
  3. Neste regning vil da komme som eFaktura.

Du kan bare opprette eFaktura for dine egne betalinger i din nettbank. Årsaken er at fakturaen kan inneholde informasjon som er taushetsbelagt og derfor bare skal være synlig for deg. Det betyr at du kan ikke opprette eFaktura i din nettbank for et krav en annen person skylder oss.

Hvorfor eFaktura?

  • Enkelt - du slipper å taste inn lange KID-nummer og annen betalingsinformasjon. Det eneste du trenger å gjøre i nettbanken er å godkjenne regningen når du vil betale.
  • Riktige opplysninger - regningen er forhåndsutfylt, derfor blir opplysningene alltid korrekte.
  • Påminnelse - du kan be nettbanken din sende e-post når en ny eFaktura ligger klar.
  • Tilgjengelig - du har alltid regningen tilgjengelig i nettbanken.
  • Oversikt - du ser hvilke regninger som er betalt og ikke, og kan sammenligne med forrige regning.
  • Miljøvennlig - det blir mindre papirproduksjon og transport.

eFaktura må betales fra DIN konto, ellers vil ikke eFaktura bli godkjent.

Relaterte spørsmål og svar

  • Slette/si opp eFaktura?

    Du må selv si opp avtalen i nettbanken din. Avtalen er mellom banken og deg.
    Derfor nytter det ikke å gi oss beskjed om at du ønsker oppsigelse.

  • Koster det noe med eFaktura?

    Nei, det koster ingenting med eFaktura.

  • Endre beløp og forfallsdato på en eFaktura?

    Du kan endre beløp, forfallsdato og hvilken konto som skal belastes.

    Hvis du flytter forfallsdato til senere enn den opprinnelige,  eller du reduserer beløpet på en eFaktura - må du avtale endringene med oss først slik at kravet ditt ikke blir misligholdt.

    Blir kravet misligholdt, vil du få purring og gebyr i tillegg.

  • Hva er min eFaktura-referanse hos dere?

    Registrer de 8 første sifrene i KID-nummeret på mottatt faktura som eFakturareferanse.

  • Har eFaktura - fikk regning i posten likevel?

    Årsaker til dette kan være:

    • Du kan ha bestilt eFaktura etter at vi har sendt ut regningen

    • Avtalen ikke ble godkjent.

    • Avtalen ble ikke godkjent fordi referansenummeret var feil i nettbanken.

    • Varsel om tvangsinnkreving og utsendelse av fakturaer for noen kravtyper, sendes i vanlig post.

Kontakt oss